תפקיד הממונה על תלונות הציבור הינו בירור תלונות הציבור בעניין הנוגע למילוי תפקידי הרשות המקומית, מוסדותיה, עובדיה וכן כל גוף עירוני מבוקר.
לעיון בחוק הממונה על תלונות הציבור >>
מי רשאי להגיש תלונה ועל מה/ מי אפשר להתלונן?
כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור על כל אחד מהבאים:
- הרשות המקומית ומוסדותיה.
- עובדי הרשות המקומית או נושאי משרה / בעלי תפקידים, ברשות המקומית.
- גוף עירוני מבוקר.
- עובדי גוף עירוני מבוקר או נושאי משרה/ בעלי תפקידים בגוף עירוני מבוקר.
על פי חוק התלונה אינה אנונימית.
התנאים להגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור
ניתן להגיש תלונות לממונה על תלונות הציבור בהתקיים שני התנאים הבאים:
- המעשה/ המחדל פוגע באופן ישיר במתלונן, או מונע ממנו טובת הנאה.
- המעשה / המחדל נעשה ללא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתירה או אי צדק בולט.
כיצד ניתן להגיש תלונה?
- באמצעות טופס הגשת תלונה >>
- באמצעות שליחת מייל לכתובת המופיעה מטה.
- באמצעות זימון תור לפגישה – זמן תור כאן>>
- באמצעות פנייה טלפונית.
תהליך הטיפול בבקשה לממונה על תלונות הציבור:
- אישור קבלה – הממונה על תלונות הציבור ישלח אישור קבלת מכתב התלונה תוך 14 יום.
- קבלת תשובה – הממונה על תלונות הציבור ישלח תשובה תוך חודש.
- הודעה על עיכובים – אם קיים צפי להתארכות הבירור תינתן הודעה בתום השבוע השלישי.
שם
תפקיד
טלפון ודוא"ל