גן שפתי הקולט תלמידים עם לקות שפתית
גן תקשורת לתלמידים על הרצף האוטיסטי
פועל בקיבוץ טירת צבי כחלק ממוסדות ’רוח הגולן’ (ע"ר), לחיבור הנוער לאדמה ולעבודת האדמה, דרך חינוך לאהבת העמל ויגיע הכפיים, ומאמין שמתוך גילוי כוחותיו המעשיים יגיע הנער גם לגילוי עצמי ולחשיפת הכוחות הרוחניים שבו. התוכנית מכשירה את הנער לעבודה פיזית מאומצת ואיכותית, מקנה לו מוסר עבודה גבוה, מפתחת אחריות אישית ותורמת לבניית אישיותו. מבחינה לאומית, המטרה – להוות מענה לחקלאי ישראל, המתמודדים עם מחסור רב בידיים עובדות, חרוצות וזמינות, ולהקים כוח משימתי שיוכל לעזור לחקלאים שנאבקים על אדמתם.
מסגרת ייחודית לבני נוער בגילאי 13-21 בעלי הפרעות רגשיות נפשיות ובעלי אינטליגנציה תקינה ומעלה. בית הספר מהווה מסגרת חינוכית-טיפולית-שיקומית לבני נוער שנפלטו ממסגרות החינוך הרגילות עקב בעיות הסתגלות בעיקר על רקע נפשי. בבית הספר מתקיימים לימודים פורמאליים במסגרת כיתתית (גם כהכנה לבגרות) וכן מופעלות תכניות מגוונות בתחומי הלימוד, הטיפול והשיקום הרגשי והתעסוקתי.
בית הספר דוגל במצוינות לימודית וחברתית על בסיס מיצוי כישורים אישיים, מקנה השכלה כללית ויהודית פלורליסטית, פועל לשילוב אוכלוסיות: מושבים, קיבוצים, נוער בסיכון, PDD. הערך המנחה את פעילויות בית הספר הוא "גשרים של שייכות ומחויבות" שמתוכו הוא מחנך למעורבות אזרחית וסביבתית ומדגיש ערכים ציוניים.
חטיבת "נווה" – מיועדת לתלמידים על רצף האוטיזם בגילאי 12-21 מאזור הצפון, חלקם משתלבים בכיתות הרגילות ב"גאון הירדן". בית החינוך משלב את מגוון תלמידיו, מוריו ועובדיו בכל הפעילויות, כדי להגשים חיים משותפים המושתתים על תרומה הדדית בין כל הפרטים בחברה.
בית הספר דוגל במצוינות לימודית וחברתית על בסיס מיצוי כישורים אישיים, מקנה השכלה כללית ויהודית פלורליסטית, פועל לשילוב אוכלוסיות: מושבים, קיבוצים, נוער בסיכון, PDD. הערך המנחה את פעילויות בית הספר הוא "גשרים של שייכות ומחויבות" שמתוכו הוא מחנך למעורבות אזרחית וסביבתית ומדגיש ערכים ציוניים.
חטיבת "נווה" – מיועדת לתלמידים על רצף האוטיזם בגילאי 12-21 מאזור הצפון, חלקם משתלבים בכיתות הרגילות ב"גאון הירדן". בית החינוך משלב את מגוון תלמידיו, מוריו ועובדיו בכל הפעילויות, כדי להגשים חיים משותפים המושתתים על תרומה הדדית בין כל הפרטים בחברה.
בית הספר מבקש להעמיד תלמיד בעל ערכים אנושיים, ציוניים, עם יראת שמים שבצידה למידה, המחובר למדינה, לאזור ולישוב בו הוא גדל. בית הספר מצטיין בפעילות חברתית ענפה, בכבוד לאדם ובקשר חזק למדינה ולאדמה. תלמידי בית הספר מתנדבים במגוון מקומות, מתגייסים לסיוע ולעבודה חקלאית, ומתחנכים לערכי התנדבות ועשיה ציונית- יהודית. בבית הספר קיימות תוכניות של "תורה לשמה" ברוח ערכי תורה ועבודה.
בבתי הספר 8 כיתות חינוך מיוחד לתלמידים עם קשיים רגשיים ולקויות למידה.
בית הספר מבקש להעמיד תלמיד בעל ערכים אנושיים, ציוניים, עם יראת שמים שבצידה למידה, המחובר למדינה, לאזור ולישוב בו הוא גדל. בית הספר מצטיין בפעילות חברתית ענפה, בכבוד לאדם ובקשר חזק למדינה ולאדמה. תלמידי בית הספר מתנדבים במגוון מקומות, מתגייסים לסיוע ולעבודה חקלאית, ומתחנכים לערכי התנדבות ועשיה ציונית- יהודית. בבית הספר קיימות תוכניות של "תורה לשמה" ברוח ערכי תורה ועבודה.
בבתי הספר 8 כיתות חינוך מיוחד לתלמידים עם קשיים רגשיים ולקויות למידה.
בית הספר ממשיך בתהליכי צמיחה, פריחה, התחדשות ובהתפתחות גם בשנת הלימודים החדשה. בית הספר פועל בשלושה ערוצים מרכזיים שמרכיבים את הדרך החינוכית שלנו. אנו מובילים למידה מתחדשת הכוללת עבודה במרחבי למידה, יצירה וחקר. אנו דוגלים בחינוך אישי ומקיימים מודל לחונכות אישית של כל תלמיד ותלמידה עם איש צוות. ומעל הכל אנו מחנכים את ילדינו לאהבת התורה ועבודת ה' בשמחה וברצון. אצלנו נרקמים שיתופי פעולה בין העולמות השונים והמיוחדים של בית הספר ובאווירה חמה ומשפחתית נוצרת קהילה רב תרבותית, פעילה ואכפתית.
בית הספר פועל להקניית בסיס משמעותי להתפתחותו התקינה של הילד, בתחום הדתי-אמוני, הלימודי, הערכי וההתנהגותי.
בית הספר עמל על חינוכם של הילדים לחיות חיים של כבוד, אחריות ועשייה בדרך של תורה. בית הספר רואה עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה בתוכה הוא חי וממנה הוא יונק את ערכיו ואמונותיו; תוכניות הלימודים והערכים מותאמים לכך. תוכניות רבות משלבות את העשייה הבית ספרית עם אנשים ומקומות שסביבו כולל טיולים בסביבה החקלאית הקרובה ושיתוף ההורים בלימוד. בבית הספר 2 כיתות חינוך מיוחד ללקויות למידה וכיתה רגשית התנהגותית.
בית הספר פועל להקניית בסיס משמעותי להתפתחותו התקינה של הילד, בתחום הדתי-אמוני, הלימודי, הערכי וההתנהגותי.
בית הספר עמל על חינוכם של הילדים לחיות חיים של כבוד, אחריות ועשייה בדרך של תורה. בית הספר רואה עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה בתוכה הוא חי וממנה הוא יונק את ערכיו ואמונותיו; תוכניות הלימודים והערכים מותאמים לכך. תוכניות רבות משלבות את העשייה הבית ספרית עם אנשים ומקומות שסביבו כולל טיולים בסביבה החקלאית הקרובה ושיתוף ההורים בלימוד. בבית הספר 2 כיתות חינוך מיוחד ללקויות למידה וכיתה רגשית התנהגותית.
בית הספר מאמין כי למידה משמעותית מתרחשת מתוך סקרנות, חוויה וגילוי ומעצימה את תחושת המסוגלות והערך העצמי של הלומד והמלמד. אנו פועלים להצמחת יוזמות וליצירת שיתופי פעולה כלל קהילתיים, אשר יאפשרו לכל תלמיד ומורה לבטא את חזקותיו באמצעות מפגשים, חיבורים ויצירה משותפת. סביבות הלמידה המתפתחות בדקלים מותאמות לפרט ומכוונות לחוזקות התלמיד למיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בו (חינוך אישי).
בבית הספר כיתת תקשורת על הרצף הגבוה וכיתה רגשית התנהגותית.
בית הספר מאמין כי למידה משמעותית מתרחשת מתוך סקרנות, חוויה וגילוי ומעצימה את תחושת המסוגלות והערך העצמי של הלומד והמלמד. אנו פועלים להצמחת יוזמות וליצירת שיתופי פעולה כלל קהילתיים, אשר יאפשרו לכל תלמיד ומורה לבטא את חזקותיו באמצעות מפגשים, חיבורים ויצירה משותפת. סביבות הלמידה המתפתחות בדקלים מותאמות לפרט ומכוונות לחוזקות התלמיד למיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בו (חינוך אישי).
בבית הספר כיתת תקשורת על הרצף הגבוה וכיתה רגשית התנהגותית.
בית הספר נפתח בשנת הלימודים תשע"ט. בשנת הלימודים פועלות כיתות א'-ד', בכל שכבה 2 כיתות. בית הספר צומח ויצמח עד כיתה ו'. מקומו של בית הספר בלב השדות של קיבוץ שדה אליהו (חלק מקמפוס בתי הספר שק"ד ושק"ד-דרכא) מאפשר בנייה בחשיבה מרחבית הנותנת לבאים בשעריו חוויה של חדשנות פדגוגית, אסתטיקה ומקום לצמיחה וגדילה בצורה מיטבית. מספר התלמידים בבית הספר בכלל ובכתות בפרט מזמן יחס אישי ומשפחתי, הכרות על כל ילדי בית הספר והצוות החינוכי.
בית ספר אזורי לכיתות א'-ו' לתלמידים עם אוטיזם ולקויות תקשורת. בבית הספר פועל צוות רב מקצועי במטרה להקנות מיומנויות, הגברת עצמאות ותקשורת וקידום תפקודו של כל תלמיד בבית הספר, במשפחה ובחברה.
בית הספר נמצא במתחם משותף עם בית הספר היסודי "רימון" והתלמידים זוכים לשילוב בדרכים ובאופנים שונים עם תלמידי בית הספר הרגיל. בית ספר "דרור" הינו ארגון חינוכי מיוחד, מורכב ורגיש מאוד. כל אחד מאנשי הצוות בבית הספר מהווה מסד חיוני, הכרחי ומשמעותי ביצירת רשת חינוכית וטיפולית לכל אחד מתלמידי ביה"ס והוריהם.
בית הספר פועל על פי התפיסה ההומניסטית וחותר לטיפוח קשר אישי ולמידה שיתופית, לפיתוח לומד בעל מכוונות עצמית.
בית הספר מהווה סביבה המאפשרת חיים משותפים של ילדים מהחינוך הרגיל, וילדים בעלי צרכים מיוחדים, בתפיסה חינוכית-ערכית, מערכתית וכוללת.
בבית ספר 2 כיתות תקשורת וכיתה ללקויות למידה.
בית הספר פועל על פי התפיסה ההומניסטית וחותר לטיפוח קשר אישי ולמידה שיתופית, לפיתוח לומד בעל מכוונות עצמית. בית הספר מהווה סביבה המאפשרת חיים משותפים של ילדים מהחינוך הרגיל, וילדים בעלי צרכים מיוחדים, בתפיסה חינוכית-ערכית, מערכתית וכוללת.